Pöytäliina rakkautta

10.2.2019

Minä olen aina ollut pöytäliinaihminen. Pöytäliinojen lisäksi rakastan ylipäätänsä tekstiilejä ja kankaita. Ei ehkä siis ihme, että olen niiden parissa työskennellyt jo lähes parikymmentä vuotta.


Jo ala-asteella haaveammattini oli käsityönopettaja. Myöhemmin opiskelut suuntautuivatkin vaatetusalalle, ja vaikken opettajaksi itseäni lukenut, olen siitä lähtien työskennellyt vaatteenvalmistuksen parissa. Ammattitutkintoja on tältä alalta tullut suoritettua useita ja viimeiset kymmenen vuotta olen ollut Ompelijamestari.
Vaikka rakkaus kankaisiin on näkynyt enemmän kiinnostuksena vaatteisiin ja niiden tekemiseen, on rinnalle hiipinyt hiljaa kiinnostus sisustuspuoleen. Tai oikeastaan kiinnostusta on aina ollut, mutta vasta kun muutimme tähän taloon tunsin, että olen pikkuhiljaa löytänyt oman sisustustyylini ja päässyt toteuttamaan sitä oikeanlaisissa puitteissa. Ja näin ollen innostus sisustuspuoleen on tainut kurvata jo ohi vaatteiden.



Viimeisin tekstiilirakkaus löytyi Elloksen superalennusmyynneistä. Pidän ruokapöydällä usein pöytäliinaa ja valikoimaa on tullut kerrytettyä yksivärisistä pellavaisista. Mutta tällä kertaa silmään osuikin viehättävä pikkukukallinen hieman kuluneen väriseksi pesty pöytäliina. Klikkasin sen aika nopeasti ostoskoriin, koska tiesin, että se stemmaisi meidän värimaailmaan hienosti. Ja niinhän se sopi ja kaapista löytyi sille vielä kiva pari Himlan pellavaserveteistä.



Jatkossa yritän ehtiä blogin pariin muutaman kerran viikossa, joten kannattaa tänne viikonloppujen lisäksi kurkistella myös viikolla. Ja jos kaipaat helppoa tapaa seurata päivityksiä niin Hiirkosken Facebook sivuilta löytyy aina linkit uusimpiin postauksiin. Tervetuloa tykkäämään!


Viikonlopun viimeiset tunnit lähtee käyntiin, joten nyt ilta-askareiden pariin!

Hyvää viikonalkua sinulle!



Lähetä kommentti